COMUNICAT Arran de l’epidèmia del coronavirus

Santa Coloma de Cervelló, Barcelona, 15 de març de 2020

En el context actual d’alarma pel COVID-19, seguint les indicacions i recomanacions de les autoritats sanitàries, i tot i que el Govern Central no hagi imposat restriccions per anar a treballar, des la Fundació Portolà pensem que el primer són les persones i, sobretot, els nostres treballadors amb discapacitat intel·lectual.

Per tant, amb el consens i acord de la Presidència de la Fundació i el seu Comitè Executiu, comuniquem que:

Tota activitat de producció a les instal·lacions pròpies de la Fundació i tota prestació de serveis a les instal·lacions dels clients queda suspesa fins a nou avís. Malgrat aquesta situació, si teniu cap necessitat productiva o entrega de mercaderia en particular, agrairem us poseu en contacte amb nosaltres.

Aquesta decisió ve avalada pels següents motius:

1. Reiterar el compromís de seguretat i salut per protegir els nostres treballadors, especialment les persones amb discapacitat intel·lectual.
  2. Sentit cívic, responsabilitat i compromís col·lectiu i individual per posar fre a la propagació del COVID-19.
  3. Peticions de nombrosos clients de cancel·lació temporal dels serveis per coordinació amb els seus propis protocols interns d’actuació.
  4. Prestacions de servei i activitat considerades com a no crítiques pel seguiment de l’activitat principal del client.

Per a qualsevol consulta, restem disponibles en el telèfon 936 526 220 i en el mail fundacion@gportola.com. Les futures comunicacions de la fundació es podran seguir als nostres canals digitals (web i xarxes socials).

Moltes gràcies per la vostra comprensió i col·laboració.

Atentament,

Equip de la Fundació Portolà

Santa Coloma de Cervelló, 13 de març de 2020

Arran de l’epidèmia del coronavirus i atesa l’activació en fase d’alerta del Pla d’actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles de potencial alt risc, la Fundació Portolà ha adoptat diverses mesures de prevenció amb la finalitat de contribuir a la seva contenció amb l’objectiu de protegir les persones treballadores, així com clients i proveïdors amb els que tenim contacte.

De forma diària, el Comitè de Situació Excepcional de la Fundació Portolà, avalua la informació rebuda i pren les mesures adequades de seguretat i prevenció.

Mesures adoptades a la Fundació Portolà:

• Informació a totes les persones treballadores sobre les mesures higièniques per prevenir contagis.
    1. Periòdicament totes les seccions realitzen recordatoris de rentat de mans i totes les seccions disposen de documents informatius per als treballadors.
    2. S’intensifiquen les mesures d’higiene a les recepcions i els lavabos.
    3. Cartells a tots els lavabos de centres i serveis informant sobre el procés de rentat de les mans i les mesures que s’han de prendre.
  • Restricció de les visites. S’ha donat ordre a tots els equips que restringeixin les visites a les mínimes imprescindibles.
  • Obligatorietat de totes les persones treballadores de prendre’s la temperatura abans d’entrar al centre. Es realitzaran controls i en cas que es detectin persones amb febre, aquestes hauran de retornar a casa seva.

Puntualment s’anirà actualitzant tota la informació.