Fundació Portolà i CitySens uneixen els seus esforços per reciclar excedents tèxtils i fer-los servir com a testos de paret. Un dels projectes d’economia circular més importants a Catalunya

La Fundació Portolà i la startup tarragonina CitySens han engegat un projecte que busca promoure la inclusió social i laboral de persones en risc d’exclusió, recuperar excedents de roba de mobiliari i creació de productes únics per a la cura de plantes tant d’exterior com d’interior. El projecte se centra a vestir els testos d’autoreg de Citysens amb teles que provenen d’excedents de la indústria del mobiliari d’exterior.

El test de paret CitySens és un test dissenyat per crear nous racons plens de plantes a qualsevol paret interior, balcó, pati o terrat. El seu disseny permet penjar-lo amb molta facilitat i combinar-lo de múltiples maneres per crear petits i grans jardins verticals. Cada color serà una edició limitada i es treballarà sota demanda. Aquesta és una manera de fabricar molt més sostenible: utilitzant els recursos disponibles, sense generar excedents i de manera totalment personalitzada.

En paraules de l’emprenedor que lidera el projecte i fundador de CitySens, Xavi Rius, aquest és un projecte que ens encanta perquè promourà l’economia circular i l’economia social d’alt impacte a Catalunya. El resultat, a més, és preciós, creem testos per a plantes únics i sostenibles. Hem fet un gran esforç per desenvolupar un projecte adaptat al que busca el nostre client avui dia: natura a la ciutat.”

Per part seva, des de Fundació Portolà, destaquen que “aquest projecte permet recuperar el valor de teles que fins ara es rebutgen. Estem fomentant l’economia circular reduint els residus de la indústria del moble i els accessoris tèxtils. També posem en valor la participació de persones amb discapacitat en aquesta mena de projectes i la seva contribució al conjunt de la societat. Per nosaltres és important què es fa, com es fa i, sobretot, amb qui es fa. Pensem que la indústria tèxtil té una excel·lent oportunitat per reutilitzar els seus excedents en processos circulars i combinar impacte positiu ambiental i social.”

Amb aquesta iniciativa es vol fomentar hàbits de consum més conscients, que evitin el malbaratament de recursos i energia. Els beneficis d’aquest projecte són molts:

• Donar una segona vida a teixits de qualitat que han caigut en desús.
  • Reduir els residus de la indústria del mobiliari d’exterior i d’altres aplicacions.
  • Promoure la inclusió social i laboral de persones amb capacitats diferents.
  • Crear productes per gaudir de les plantes en espais interiors i exteriors.
  • Transformar els nostres espais per fer-los més agradables a través de les plantes.
  • Millorar la nostra qualitat de vida i la nostra salut a través de les plantes i els beneficis mediambientals.

En aquest projecte CitySens (Tarragona) ha treballat de la mà de la Fundació Portolà (Sant Feliu de Llobregat) per a la confecció de la funda de roba i amb la Fundació Pere Mata (Reus) per al muntatge del test d’autoreg. Per donar a conèixer aquesta nova línia de productes, s’ha engegat una campanya de micromecenatge, a través de Verkami.