La situació de sequera afecta cada vegada més a la nostra comunitat i és essencial prendre mesures per conservar l’aigua i protegir els nostres recursos hídrics. A la Fundació Portolà, estem compromesos a afrontar aquest repte de manera responsable i proactiva.

Aquí et presentem 4 accions que podem emprendre junts per ajudar a mitigar els efectes de la sequera:

1. Instal·lació de sistemes de reg per degoteig: Ens adaptem a les necessitats d’estalvi d’aigua instal·lant sistemes de reg per degoteig que utilitzen eficaçment els recursos hídrics. Això implica substituir els sistemes de reg manual i de reg per aspersió per alternatives més eficients.

2. Revisió i manteniment del sistema de reg: Realitzem una exhaustiva revisió del sistema de reg per identificar i reparar fuites, a més d’actualitzar les programacions per optimitzar l’ús de l’aigua. També instal·lem sensors de pluja/humitat per garantir un ús eficient de l’aigua.

3. Selecció d’espècies adaptades: Recomanem espècies de plantes, flors i arbres mediterranis que s’adaptin al clima local i requerissin menys aigua per sobreviure. Evitem l’ús d’espècies vegetals que tenen una alta necessitat hídrica per promoure la conservació de l’aigua.

4. Alternatives a la gespa natural: Proposem alternatives sostenibles a la gespa natural, com la gespa artificial, el mulch (escorça de pi, restes de poda, etc.), les graves i les plantes crasses, que requereixen menys aigua per mantenir-se i són més resistents a les condicions de sequera.

DESCOBREIX ELS DETALLS CLICANT AQUÍ!

A més, tot això està realitzat pel servei de jardineria de la Fundació Portolà, amb persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental. Enfrontem la sequera amb accions concretes i responsables, tot proporcionant oportunitats de treball significatives per a aquells que formen part de la nostra comunitat.

Fes la diferència en la conservació del nostre medi ambient.

Necessites ajuda per implementar aquestes mesures?

Estem aquí per guiar-te en el camí cap a la sostenibilitat hídrica.